سئو

آموزش سئو

آموزش سئو در حقیقت به معنای یادگیری اصول و تکنیک هایی است که موجب موفقیت یک وب سایت اینترنتی می شوند. توجه داشته باشید هر وب سایتی برای کسب رتبه، اعتبار و به طور کلی شهرت باید از یک سو رضایت کاربران را به خوبی تامین کرده و از سوی دیگر به دنبال جلب رضایت موتورهای جستجو به خصوص گوگل باشد.

آموزش سئو

آموزش سئو و بهینه سازی یک سایت از آن جهت حائز اهمیت است که موجب رونق و پیشرفت وب سایت های مختلف می شود. در غیر این صورت هرچقدر هم که یک سایت جذاب و کاربر پسند طراحی شده باشد؛ مادامی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشود نمی توانید آنطور که باید نظر جامعه هدف را جلب کند.

با استفاده از دوره های آموزش سئو و کسب تسلط کافی بر مباحث آن براحتی می توانید به انواع سایت های فروشگاهی، خبری و… رونق خاصی ببخشید. زیرا اینگونه تکنیک هایی را روی سایت خود پیاده می کنید که برای موتور جستجوی گوگل خوشایند بوده و به تدریج ارزش و اعتبار خاصی برای وب سایت شما در نظر می گیرد.

اگر می خواهید در بازار رقابتی فعلی حضوری پر رنگ داشته باشید و  در ذهن مخاطبین هدفتان ماندگار شوید؛ بدون شک باید از شیوه های دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی کمک بگیرید. سئو یکی از زیرشاخه های مهم دیجیتال مارکتینگ است که به یاری آن سایت شما بسیار بیشتر دیده می شود.

همچنین با پیاده سازی اصول سئو دیگر لزومی ندارد هزینه قابل توجهی برای بازاریابی های سنتی بپردازید. تنها کافی است آموزش سئو را از مراجع معتبری همچون سئوکار1 سفارش دهید تا وب سایتی بهینه با عملکردی هدفمند نصیبتان می شود. به طوری که صرفاً دست روی مخاطبین هدف و مشتریان احتمالی خود بگذارید.

از اینها گذشته اثرات بهینه سازی یک سایت و سئو کردن آن کاملاً ماندگار بوده و این طور نیست که همچون سایر شیوه های بازاریابی زودگذر باشد. ناگفته نماند با استفاده از دوره آموزش سئو مجموعه سئوکار1 هزینه قابل پرداخت شما بسیار ارزانتر از سایر شیوه های تبلیغاتی و بازاریابی خواهد بود.

به اضافه این که اثربخشی سئو به طور قابل توجهی بیشتر از بازاریابی های سنتی است. با وجود یک چنین مزایایی اگر تا به امروز به فکر بهینه سازی وب سایت اینترنتی خود نبوده اید، دیگر زمان آن فرا رسیده که دست بکار شوید.

آموزش سئو وردپرس

آموزش سئو وردپرس مجموعه سئوکار1 یک دوره آموزشی بسیار جامع است که بهترین و حرفه ای ترین اساتید اقدام به تهیه آن نموده اند. در این دوره می آموزید که سئو SEO کوتاه شده عبارت search engine optimization بوده و منظور از آن مجموعه کارهای انجام شده روی یک سایت است؛ به طوری که وب سایت مورد نظر روی کلمه های کلیدی هدف به صفحه اول گوگل برسد.

با توجه به این که کلیه وب سایت های اینترنتی برای رشد و پیشرفت باید مطابق با الگوریتم های  موتورهای جستجو پیش بروند؛ در نتیجه به عنوان یک سئوکار یا صاحب سایت لازم است آشنایی کاملی با ساز و کارهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو داشته باشید.

لازم به تذکر است بهینه سازی یک سایت برای موتور جستجو یا همان سئو کردن آن اصلا ساده نبوده و برای انجام یک چنین اقدامی باید بر کلیه وجوه سئو مسلط باشید. از همین رو تیم سئوکار1 اقدام به تهیه بهترین و کامل ترین دوره های آموزش سئو نموده است.

به طوری که پس از دریافت آموزش های این دوره به طور کامل با تمامی بخش های بهینه سازی سایت برای موتور جستجو آشنا خواهید شد. همین موضوع نیز به خودی خود گامی بزرگ جهت رشد و پیشرفت سایت شما محسوب خواهد شد.

پس از مطالعه مطالب آموزش سئو به خوبی خواهید دانست که بهینه سازی یک سایت در 3 مرحله سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی انجام می شود. در این فرآیند  همچنین از تکنیک هایی متنوع یعنی سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری می توان استفاده نمود.

داخل پرانتز خدمتتان عرض کنیم پیاده سازی تکنیک های سئو کلاه سیاه روی هیچ سایتی و به هیچ فردی ابداً توصیه نمی شود؛ زیرا اینگونه خودتان را با موتور جستجوی گوگل در خواهید انداخت!

در عوض پیشنهاد می کنیم با استفاده از دوره آموزش سئو یا سفارش خدمات سئو از مجموعه سئوکار1 بهینه سازی وب سایت خود را به صورت کاملاً اصولی و معتبر بر اساس تکنیک های سئو کلاه سفید و در نهایت کلاه خاکستری انجام دهید.

به این ترتیب ضمن بهره مندی از مزایای سئو، موتور جستجوی گوگل نیز از شما راضی خواهد بود.

 

آموزش سئو

آموزش سئو

سرفصل های آموزش سئو در کرج

روی هم رفته آنچه در دوره آموزش سئو وردپرس مجموعه سئوکار1 خواهید آموخت به شرح زیر می باشد:

  • آشنایی مقدماتی با مفهوم سئو
  • معرفی اصول سئو
  • آموزش الگوریتم های گوگل
  • نحوه جستجوی کلمه های کلیدی توسط کاربران
  • بهینه سازی سایت به لحاظ سئوی داخلی
  • بهینه سازی سایت از نظر سئوی خارجی
  • بهینه سازی سئوی فنی یا تکنیکال سایت
  • آموزش سئوی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری
  • لینک سازی

با این حساب اگر به دنبال بهترین دوره آموزش سئو وردپرس در کرج و تهران و سایر شهرهای کشور هستید؛ پیشنهاد می کنیم حتماً از دوره های آموزشی تهیه شده توسط مجموعه سئوکار1 استفاده کنید.

آموزش اصول سئو در کرج

همانطور که گفته شد در آموزش سئو با اصول بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو آشنا خواهید شد. مهم ترین اصولی که اساتید سئوکار1 در دوره آموزش اصول سئو در کرج به آنها پرداخته اند به شرح زیر می باشد:

  • نحوه کار موتورهای جستجوگر
  • سئو تکنیکال یا فنی
  • بهینه سازی کلمه های کلیدی
  • عناوین
  • توضیحات متا
  • تولید محتواهای با کیفیت

نحوه کار موتورهای جستجوگر

آشنایی با نحوه عملکرد موتورهای جستجوگر مخصوصاً گوگل اولین اصلی است که در دوره آموزش سئو در تهران و کرج خواهید آموخت. به منظور آشنایی بیشتر با موتور جستجوگر گوگل بد نیست بدانید که این موتور حکم دستگاهی برای پاسخگویی به کاربران را دارد.

احتمالاً خودتان نیز می دانید حجم گسترده ای از محتوا و داده روی بستر اینترنت بارگذاری شده اند؛ در چنین شرایط موتور جستجوی گوگل وارد عمل شده و ابتدا به بررسی و کشف کلیه محتواهای موجود در این بستر می پردازد؛ یعنی انواع محتواهای تصویری، ویدیویی، متنی و… مور بررسی و آنالیز گوگل قرار می گیرند.

عمل مذکور در اصطلاح سئوکارها خزیدن نامیده شده و از این طریق به جستجوی کاربران پاسخ داده خواهد شد. از طرفی نحوه عملکرد موتور جستجوگر گوگل به شکلی است که از یک سری الگوریتم های خاص برای رده بندی وب سایت های  مختلف استفاده می کند.

با این حساب اگر می خواهید در حوزی کاری خود پیشرفت کرده و از رقبایتان جلو بزنید، اکیداً توصیه می کنیم شناخت کافی نسبت به اصول بهینه سازی موتور جستجوگر بدست بیاورید. زیرا هرچه نباشد رونق و بهبود یک کسب و کار دیجیتال در گروی بهره مندی صحیح از اصول سئو است.

از این رو متخصصین سئوکار1 در دوره آموزش سئو کلیه نکاتی را که برای کسب جایگاهی مناسبت  در موتور جستجوگر گوگل نیاز دارید، در اختیارتان گذاشته اند. به این ترتیب می آموزید که در وهله اول باید دسترسی کاربران به سایت خود را بسیار آسان و راحت نمایید؛ زیرا همین موضوع موجب می شود موتورهای جستجوگر براحتی قادر به خواندن وب سایت شما شوند.

در ادامه از مباحث آموزش سئو یاد می گیرید که برای پاسخگویی به نیاز کاربران هیچ ابزاری بهتر از محتواهای جذاب و قوی نیست. روی هم رفته هرچه محتوای شما با کیفیت تر بوده و همچنین از کلمه های کلیدی هدفمند تری استفاده کنید، در حوزه کاری خود رشد و پیشرفت بیشتری نصیبتان خواهد شد.

استفاده از کلیدواژه های جذاب برای کاربران از دیگر مواردی است که کارشناسان ما در مجموعه سئوکار1 همواره بر آن تاکید داشته اند. در واقع این موضوع یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تکنیک های بهینه سازی وب سایت به حساب می آید.

به این علت که موتور جستجوگر ابتدا به بررسی کلمه های کلیدی جستجو شده توسط کاربران پرداخته و سپس بر همین مبنا وب سایت های مناسب و موردنیازشان را به نمایش در می آورد. با این حساب در استفاده از کلمه های کلیدی نهایت دقت را به خرج داده و تنها کلیدواژه هایی را بکار ببرید که جوابگوی نیاز کاربران باشند.

از اینها گذشته هرچه تجربه کاربری عالی تر و جذاب تری را برای کاربران مهیا کنید، وب سایت شما نزد موتورهای جستجو ارزشمندتر خواهد بود. از این رو در آموزش سئو همواره توصیه می شود سرعت بارگذاری وب سایت خود را بیشتر کنید تا کاربران دسترسی آسان تری به آن داشته باشند.

یادتان نرود هیچ کاربری به سایت هایی کند که سرعت بارگذاریشان لاک پشتی است علاقه ای ندارد! در دوره آموزش سئو مجموعه سئوکار1 ضمن آشنایی با نحوه عملکرد موتور جستجو می آموزید که استفاده از توضیحات کافی در آدرس وب سایت راهکاری عالی برای بالا بردن نرخ کلیک محسوب می شود.

نرخ کلیک یا CTR زمانی معنا می یابد که یک کاربر پس از جستجوی عبارت موردنظرش نتایج مختلفی را مشاهده کرده و سپس اقدام به انتخاب یکی از این سایت ها نماید. با این تفاسیر انتشار محتواهای قوی و مفید یک راهکار کاربری برای افزایش نرخ کلیک وب سایت های اینترنتی محسوب می شود.

یکی از تکنیک های مهمی که در آموزش سئو به آن پرداخته ایم استفاده از نشانه گذاری در محتواها است. زیرا اینگونه فرصتی برای بهتر دیده شدن و همچنین انتخاب شدن توسط موتورهای جستجوگر نصیبتان می شود.

آموزش سئو داخلی

رعایت اصول سئو داخلی یکی از اقداماتی است که موجب بهبود رتبه سایت در عملیات رتبه بندی موتور جستجوی گوگل می شود. با این حساب سئوی داخلی یا on page جزو موارد مهم برای یک وب سایت اینترنتی به حساب می آید.

به همین علت متخصصین سئوکار1 مباحث مربوط به سئو داخلی را در دوره آموزش سئو گنجانده اند. با اجرای صحیح اصول on page SEO به گوگل نشان می دهید که صفحات سایت شما با یکدیگر مرتبط بوده و در میان آنها پیوندی وجود دارد. اینگونه موتور جستجوگر قادر به درک بهتر ساختار سایت خواهد شد.

در واقع با آموزش سئو On-Page و رعایت اصول آن نه تنها شایستگی وب سایت شما برای گوگل به اثبات می رسد؛ بلکه اینگونه می توانید صفحات و پست های مهم را به طور اصولی به یکدیگر پیوند زده و ارزش آنها را افزایش دهید.

به همین علت کارشناسان سئو همواره با استفاده از استراتژی های مناسب اقدام به پیوند داخلی قسمت های مختلف سایت نموده و به این کار SEO آن سایت را تقویت می کنند. بنابر آنچه در مورد آموزش سئو داخلی گفته شد این نوع بهینه سازی در حقیقت پیوند دهی اصولی یک صفحه از سایت به صفحه ای دیگر در همان سایت است.

به خصوص که نه تنها کاربران بلکه موتورهای جستجویی همانند گوگل، بینگ و غیره نیز از پیوندها یا همان لینک ها برای پیدا کردن محتواهای شما استفاده می کنند. به طور کلی در وهله اول کاربران اینترنتی از لینک ها برای پیمایش و تعامل صحیح در سایت و همین طور یافتن محتوای مورد نیازشان کمک می گیرند.

سپس موتورهای جستجو از لینک های ارتباطی بین صفحات برای شناسایی مهم ترین صفحه های یک سایت استفاده می نمایند. در این فرآیند اگر لینکی به صفحات وب سایت مورد نظر وجود نداشته باشد طبیعی است که موتور جستجوگر قادر به پیدا کردن آن صفحات نشده یا این که ارزش و اعتبار چندانی را به آنها اختصاص نمی دهد.

لینک سازی داخلی به عنوان یکی از مهم ترین تکنیک های سئوی داخلی در قسمت های مختلفی از جمله صفحه اصلی، منو، مقاله های مرتبط و حتی متن محتوا امکان پذیر می باشد. با این حساب یک سئوکار حرفه ای برای برقراری ارتباط میان صفحه های متعدد یک سایت می تواند از روش های متنوعی استفاده کند.

در این میان  لینک های متنی که به آنها contextual links نیز گفته می شود کارایی و ارزش بیشتری دارند. به این علت که کاربران را به سوی مطالب جالب و مرتبط هدایت کرده و همچنین بانس ریت سایت را به مقدار قابل توجهی کاهش خواهند داد.

از اینها گذشته درج لینک در متن محتوا اعتبار زیادی به صفحات آن سایت خواهد بخشید. به طور کلی با بیشتر شدن تعداد لینک های یک صفحه مهم، اهمیت و ارزش آن نزد موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

 

7 گام ضروری در بهینه سازی داخلی سایت

همانطور که ملاحظه کردید در سئوی داخلی که از آن با نام هایی همچون On page SEO و On site SEO نیز یاد می کنند؛ ارتباطی اصولی و استاندارد میان صفحات مختلف یک سایت برقرار می شود؛ و به تبع آن به گوگل نشان می دهید که صفحه های سایت و موضوع آن کاملاً یکپارچه و مرتبط با یکدیگر هستند.

در این نوع بهینه سازی اغلب صفحات به صفحات اصلی و مهم لینک داده شده و اینگونه آنها به موتور جستجوگر گوگل معرفی می شوند. اگرچه تا به اینجا بر اهمیت لینک سازی در سئوی داخلی تاکید داشته ایم؛ اما در دوره آموزش سئو مجموعه سئوکار1 به وضوح می آموزید که بهینه سازی داخلی سایت صرفاً به لینک بیلدینگ خلاصه نمی شود.

در حقیقت برای بهره مندی از مزایای سئو داخلی باید یک سری اصول و قواعد را در وب سایت خود پیاده کنید؛ تا وجود ارتباط میان صفحات سایت، وجود رابطه موضوعی و معنایی بین صفحه های وب سایت و مهم تر از همه ارزش صفحه های مهم سایت را به گوگل اثبات کند.

از همین رو قصد داریم 7 گام ضروری در بهینه سازی داخلی سایت را خدمتتان معرفی کنیم که به شرح زیر هستند:

  • ساختار مناسب و ایده آل سایت
  • مشخص کردن مهم ترین محتواها
  • لینک سازی با انکرتکست مناسب
  • لینک سازی در صفحه های دارای سلسله مراتب
  • اضافه کردن مقاله های مرتبط
  • دسته بندی محتواها و برچسب گذاری
  • اضافه کردن مقاله ها و محصولات محبوب

ساختار مناسب و ایده آل سایت

بهترین تصور از ساختار وب سایت آن است که به صورت هرمی در نظر گرفته شود. صفحه اصلی در بالای هرم قرار گرفته و بخش ها یا دسته هایی که به لحاظ سئو ارزش بیشتری دارند در زیر صفحه اصلی جای می گیرند. ناگفته نماند جای مقالات نیز در قسمت پایینی است.

با این تفاسیر در بهینه سازی داخلی سایت باید به فکر ساختاری مناسب و ایده آل باشید. چنانچه چیدمان وب سایت شما به صورت گفته شده (هرمی) باشد یعنی ساختاری استاندارد و اصولی دارد.

با توجه به اهمیت این موضوع  بهترین کارشناسان سئوکار1 در دوره آموزش سئو همه چیز را درباره نحوه تعیین ساختار سایت خدمتتان خواهند گفت. اینگونه می آموزید که چیدمان وب سایتتان را مطابق با ارزش ها و قوانین سئوی داخلی انجام دهید.

 

مشخص کردن مهم ترین محتواها

در ادامه فرآیند بهینه سازی داخلی سایت نوبت به مشخص کردن مهم ترین محتوا می رسد. در این مرحله لازم است محتوایی را به عنوان هسته و اساس کسب و کار خود تعیین کنید. اینگونه گوگل متوجه ارزشمندی آن محتوا برای شما شده و می داند که باید آن را در رتبه های برتر نتایج جستجو جای دهد.

البته ارسال یک چنین سیگنالی به موتور جستجوگر گوگل کاری تخصصی و حساس است که باید توسط یک سئوکار حرفه ای و مسلط انجام شود. به این صورت که کارشناس سئو لینک های زیادی را به این محتوا اضافه می کند.

در همین حین حتی لازم است به صورت اصولی از صفحه هایی که در سطح دوم هرم قرار گرفته اند به این صفحه لینک داده شود. لازم به تذکر است در فرآیند لینک سازی داخلی حتماً به استفاده از انکرتکست های صحیح بپردازید.

 

لینک سازی با انکرتکست مناسب

انتخاب انکرتکست صحیح و مناسب یکی از اساسی ترین مسائلی است که در سئو داخلی سایت با آن سر و کار خواهید داشت. چنانچه در این مرحله دقت لازم را به خرج ندهید و کلمات را به درستی انتخاب نکنید؛ فرآیند بهینه سازی و سئوی وب سایت و به دنبال آن کسب رتبه برتر در صفحات اول گوگل بسیار زمانبر و طولانی خواهد شد.

بنابر آنچه کارشناسان ما در سئوکار1 گفته اند باید همان کلمه کلیدی انتخاب شده برای هر صفحه را به عنوان انکرتکست مورد استفاده قرار دهید. البته گاهی نیز می توان لینک سازی داخلی را با کلیدواژه های دیگری انجام داد؛ که این امر نیازمند دانش تخصصی و مشورت با بهترین سئوکار در کرج و تهران می باشد.

 

لینک سازی در صفحه های دارای سلسه مراتب

اگر خاطرتان باشد On page SEO را شامل تکنیک هایی معرفی نمودیم که موجب یکپارچگی و ارتباط قسمت های مختلف سایت می شوند. به طور کلی در یک وبسایت منظم و استاندارد لازم است صفحات با یکدیگر مرتبط بوده و پیوند آنها به صورت منطقی و ایده آل انجام شود.

با این تفاسیر اگر وبسایت شما حاوی صفحات دارای سلسله مراتب می باشد یعنی همچون خدمات و زیر خدمات، نه تنها باید صفحه های والدین و فرزندان را به صورت دو طرفه بهم لینک بدهید؛ بلکه لازم است به فکر ایجاد پیوند میان صفحات خواهر و برادر نیز باشید.

 

اضافه کردن مقاله های مرتبط

از دیگر اقدامات مهم در بهینه سازی داخلی سایت اضافه کردن مقاله های مرتبط است. به این منظور سئوکارها از افزونه ها و ماژول های زیادی کمک می گیرند که با استفاده از آنها می توان مقاله ها و محصولات مربوط به آنها را به صفحات مرتبط سایت اضافه نمود.

در این فرآیند محصولات مرتبط در انتهای صفحه محصول قرار می گیرند یا این که می توانید در یک مقاله لینک های مربوط به مقالات مرتبط را درج نمایید. اینگونه کاربران مدت بیشتری را در وب سایت مورد نظر خواهند گذراند و  در نتیجه آن بانس ریت سایت کمتر می شود.

یک چنین اقدامات به ظاهر ساده ای منجر به افزایش رتبه صفحات سایت شده و سئوی داخلی را به طور شگفت انگیزی تقویت می کند.

دسته بندی محتواها و برچسب گذاری

سازماندهی سایت با روش های مختلفی امکان پذیر است که یکی از کاربردی ترین آنها طبقه بندی محتواها در قالب دسته بندی و برچسب می باشد. به این ترتیب کمک بزرگی به موتور جستجوی گوگل و همچنین کاربران می شود که بفهمند محتوای شما درباره چه موضوعی است.

 

اضافه کردن مقاله ها و محصولات محبوب

آخرین گام ضروری در بهینه سازی سئوی داخلی سایت، لینک دهی به محبوب ترین یا جدیدترین پست ها می باشد. بهتر است یک چنین بخش هایی را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت ایجاد کنید. زیرا اینگونه در همه صفحه ها و پست ها به نمایش درآمده و در نتیجه کاربران دسترسی بسیار آسانی به آخرین و محبوب ترین مطالب خواهند داشت.

به این ترتیب زمان حضور کاربران بازدیدکننده در سایت افزایش یافته و این امر تاثیرات مثبتی بر on page SEO می گذارد.

موثرترین آیتم های سئوی داخلی

در آموزش سئو همچنین با موثرترین آیتم های سئوی داخلی و رتبه بندی گوگل آشنا خواهید شد. این آیتم ها و فاکتورها به صورت زیر است:

  • استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان
  • شروع تگ عنوان با کلید واژه هدف
  •   تگ توضیحات دارای کلمه کلیدی
  • بکار بردن کلید واژه در تگ H1
  • انتخاب درست کلید واژه هدف
  • تعداد کلمات محتوا
  • چگالی کلمه کلیدی
  • وجود LSI
  • استفاده از کلمه کلیدی LSIدر عنوان و تگ توضیحات
  • سرعت بارگذاری صفحه
  • محتوای غیر تکراری
  • سئوی تصاویر
  • بروز رسانی به موقع محتوا

استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان

استفاده از کلمه کلیدی هدف در تگ عنوان جزو مهم ترین فاکتورهایی است که گوگل در فرآیند رتبه بندی سایت آن را مورد توجه قرار می دهد. توجه داشته باشید تگ عنوان در حقیقت دومین بخش مهم از محتوای صفحه به حساب می آید. با این تفاسیر این قدرت را دارد که سیگنالی قوی در سئوی داخلی ارسال نماید.

شروع تگ عنوان با کلید واژه هدف

به طور کلی اگر تگ عنوان با کلید واژه هدف آغاز شود کارایی و بازدهی بسیار بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین در بهینه سازی داخلی سایت حتماً باید این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهید.

استفاده از کلمه کلیدی در تگ توضیحات

چنانچه کلمه کلیدی هدف را در تگ توضیحات استفاده نمایید به منزله مرتبط بودن عنوان محتوا با بحث آن است. همین موضوع موجب تمایز و برتری محتواهای شما نسبت به وب سایت های رقیب خواهد شد.

بکار بردن کلید واژه در تگ H1

با توجه به این که تگ H1 دومین تگ عنوان با قابلیت ارسال سیگنال مرتبط بودن به گوگل است؛ در نتیجه به هنگام بهینه سازی سایت برای موتور جستجو حتماً باید کلید واژه هدف را در این تگ بکار ببرید.

انتخاب درست کلید واژه هدف

منظور از کلید واژه هدف یا همان کلمه کلیدی در واقع عبارتی می باشد که به دفعات بیشتری در متن محتوا مورد استفاده قرار گرفته است. هرچه این کلمه با دقت بیشتری انتخاب شود محتوای مورد نظر موفق تر و ارزشمندتر خواهد بود.

تعداد کلمات محتوا

موتور جستجوی گوگل در رتبه دهی به سئوی داخلی یک سایت، طول محتواهای منتشر شده در آن را نیز مورد بررسی قرار می دهد. به طور کلی محتواهای طولانی تر که قادر به پوشش دهی سطح گسترده تری باشند ارزشمندتر از مقاله های سطحی و کوتاه هستند.

چگالی کلمه کلیدی

چگالی یا تراکم کلمه کلیدی در واقع همان مبنایی است که گوگل برای انتخاب عنوان صفحه از آن استفاده می کند. چنانچه در متن محتوا به طور بی رویه از کلمه کلیدی استفاده کرده و چگالی آن را رعایت نکنید، رتبه سئوی سایت دچار آسیب های جدی خواهد شد.

 

وجود LSI

LSI به پنهان سازی معنایی کلمه کلیدی درون محتوا گفته می شود. با توجه به این که کلید واژه به موتور جستجو برای استخراج مفهوم کلمه هایی دارای بیش از یک معنا کمک می کند؛ در نتیجه وجود LSI در محتوا به منزله با کیفیت و استاندارد بودن آن مطلب خواهد بود.

استفاده از کلمه کلیدی  LSIدر عنوان و تگ توضیحات

از دیگر فاکتورهای سئوی داخلی این است که کلمه کلیدی LSI را در عنوان و تگ توضیحات بکار ببرید. اینگونه به گوگل برای تشخیص کلمه های مترادف کمک شده و از طرفی این موضوع به عنوان نشانه مرتبط بودن تلقی می شود.

سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهم ترین آیتم های موثر در رتبه بندی است.  به خصوص که ربات های موتور جستجو بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل ها براحتی قادر به تخمین زدن سرعت سایت های مختلف می باشند.

محتوای غیر تکراری

چنانچه می خواهید سئوی داخلی وب سایت خود را بهبود ببخشید حتماً باید به تولید و انتشار محتواهای یونیک و غیر تکراری بپردازید. در واقع محتواهای تکراری از ارزش و اعتبار سایت شما نزد موتور جستجوگر می کاهند.

 

سئوی تصاویر

سئو یا بهینه سازی تصاویر به این صورت است که باید اصولی خاص را در نام فایل، عنوان، متن Alt، توضیحات و تیتر بکار بگیرید. اینگونه سیگنالی مبنی بر مرتبط بودن تصاویر به موتورهای جستجو ارسال می شود.

بروز رسانی به موقع محتوا

با توجه به آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل می توان گفت که این موتور جستجو روی ریتم قرار دادن محتوا حساسیت زیادی دارد. این موضوع به خصوص در مورد جستجوهایی صدق می کند که نسبت به زمان حساس هستند.

با این حساب یک سئوکار حرفه ای برای بهینه سازی داخلی سایت حتماً باید بروز رسانی محتواها را به موقع انجام دهد. اهمیت این موضوع آنچنان بالا است که حتی گوگل تاریخ آپدیت صفحات خاص سایت را به مخاطب نشان می دهد.

سئو تکنیکال یا فنی

سئو تکنیکال یا فنی از دیگر اصول مهم بهینه سازی سایت محسوب شده که از قضا جایگاه مهمی در فرآیند  آموزش سئو دارد. با بهینه سازی یک سایت از نظر تکنیکال یا فنی می توانید وب سایت خود را به بهترین شیوه ممکن برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل بهینه سازی نمایید.

اینگونه از یک سو اعتبار شما نزد توسعه دهندگان افزایش یافته و از سوی دیگر شاهد بهبود و رونق کسب و کارتان خواهید بود. لازم به تذکر است موتورهای جستجو همچون انسان ها از قابلیت خواندن مطالب برخوردار هستند؛ در چنین شرایطی پیاده سازی اصول و تکنیک های سئوی تکنیکال به طور قابل توجهی کمک می کند  تا قادر به برقراری ارتباطی هوشمندانه با توسعه دهندگان شوید.

منظور از توسعه دهندگان در واقع همان برنامه نویسان است که به کمک روش ها و ترفندهایی خاص به طور مناسبی اقدام به بهینه سازی وب سایت شما می نمایند؛ البته که  بهترین و حرفه ای ترین برنامه نویسان را در مجموعه سئوکار1 خواهید یافت.

به ویژه که لازمه بهره مندی هرچه بهتر از سئوی تکنیکال، برقراری ارتباط با این توسعه دهندگام است. اینگونه براحتی می توانید با کمک گرفتن از افراد متخصص مشکلات فنی سایت خود را برطرف نمایید.

به منظور درک اهمیت سئوی تکنیکال در آموزش سئو باید نکته ای را متذکر شویم، مبنی بر این که ساختار فنی یک وب سایت تاثیر غیرقابل انکاری بر عملکرد آن دارد. با این حساب برای داشتن یک سایت موفق و کاربرپسند حتماً باید درک صحیحی از اصول کاربردی سئو تکنیکال داشته باشید.

بهینه سازی کلمه های کلیدی

بهینه سازی کلمه های کلیدی از دیگر اصول سئو بوده که جزئی جدایی ناپذیر از آموزش سئو نیز محسوب می شود. در واقع کارشناسان سئو از کلمه های کلیدی به عنوان یکی از عناصر اصلی محتوا یاد می کنند.

توجه داشته باشید محتواهای بارگذاری شده در یک وب سایت همگی با استفاده از کلمه های کلیدی تولید می شوند؛ بنابراین هرچه در محتوانویسی سایت دقت بیشتری به خرج دهید، تاثیرگذاری بیشتری بر الگوریتم های موتور جستجو نیز خواهید داشت.

در واقع بر اساس شرایط موجود باید برای هر صفحه از سایت یک کلمه کلیدی به خصوص را در نظر بگیرید. می بینید که استفاده صحیح از کلمه های کلیدی اهمیت زیادی بر موفقیت وب سایت های اینترنتی دارد و بی دلیل نیست که بخشی از دوره آموزش سئو مجموعه سئوکار1 به بهینه سازی کلمات کلیدی هدف اختصاص پیدا کرده است.

 

عناوین

عناوین وب سایت ها از دیگر بخش های مهم سئو و بهینه سازی محسوب می شوند. در واقع بر اساس الگوریتم های مورد استفاده در موتورجستجو هرچه عناوین مناسب تری و جذاب تری را بکار بگیرید، تجزیه و تحلیل وب سایت شما نیز آسان تر خواهد بود.

بد نیست بدانید عناوین مناسب بعد از کلمه های کلیدی دومین رکن مهم محتوا به حساب می آیند. به طوری که استفاده از یک عنوان درست و حسابی تاثیر فراوانی بر رشد و ارتقای سایت شما خواهد داشت.

بنابراین همانطور که در دوره آموزش سئو مجموعه سئوکار1 نیز عنوان کرده ایم در زمان عنوان نویسی بهتر است کار خود را با یک کلمه کلیدی هدف شروع کنید. اینگونه پیغامی مبنی بر قدرتمند بودن محتوای شما به گوگل ارسال می شود.

همچنین با استفاده از نام تجاری خود در عنوان نوشته شده این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهید تا بدانند خدمات مورد نیاز خود را از چه کسی یا چه شرکتی دریافت می کنند.

روی هم رفته عناوین نوشته شده در محتواهای یک وب سایت باید آنقدری جذاب باشد که کاربران را به مطالعه مطالب آن سایت ترغیب و تشویق کند. البته که به کمک یک سری ابزارها براحتی می توانید به بهترین شکل ممکن اقدام به عنوان نویسی برای محتواهایتان نمایید.

 

توضیحات متا

همانطور که می دانید کلمه های کلیدی در فرآیند جستجو ایفا کننده نقشی بسیار مهم هستند. با این حال استفاده از مواردی همچون توضیحات متا نیز تاثیر خوبی بر بهینه سازی صحیح و قدرتمند یک سایت خواهد داشت.

به خصوص که اغلب کاربران پیش از ورود به یک وب سایت عناوین و توضیحات متای آن را مطالعه می کنند. در چنین شرایطی کافی است مطابق با آنچه در دوره آموزش سئو مجموعه سئوکار1 آموخته اید؛ اقدام به نوشتن عنوان های قدرتمند و همچنین توضیحات متا نمایید تا به خوبی شاهد تاثیرات فراوان آن بر بهبود رتبه سئو سایت خود باشید.

منظور از توضیحات متا همان چیزی است که در زیر عنوان صفحه سایت نوشته شده و در نتایج جستجو برای کاربران به نمایش در می آید. این توضیحات ابزاری عالی برای ترغیب هرچه بیشتر موتورهای جستجو و هدایت کاربران توسط آنها به وب سایت شما، به حساب می آید.

 

تولید محتواهای با کیفیت

نکته قابل توجه در مورد اصول سئو وجود رابطه ای مکملی میان آنها است. به این صورت که هرچقدر هم شناخت و آگاهی کاملی نسبت به ساز و کار موتورهای جستجو داشته باشید؛ مادامی که محتواهای با کیفیت و ارزشمندی تولید نکنید نمی توانید آنطور که باید به کسب و کار خود رونق بدهید.

روی هم رفته محتوای شما باید به گونه ای باشد که کاربران از طریق آن قادر به رفع مشکلات و پاسخگویی به نیازهای خود  شوند. البته استفاده از محتواهای چندرسانه ای نیز گزینه خوبی برای جذب هرچه بیشتر کاربران محسوب می شود.

زیرا یک چنین محتواهایی برای بازدیدکنندگان یک سایت از جذابیت قابل توجهی برخوردار هستند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد محصولات و خدمات خود از محتواهای ویدیویی کمک بگیرید. به این ترتیب کاربران سایت به خرید از شما ترغیب و تشویق می شوند.

با توجه به اهمیت تولید محتواهای قوی و با کیفیت بر موفقیت وب سایت ها، کلیه اصول و تکنیک های تولید محتواهای با کیفیت را نیز در دوره آموزش سئو مجموعه سئوکار1 به شما خواهیم آموخت. اینگونه ضمن افزایش بازدید سایت، در نظر موتور جستجو و کاربران نیز عملکرد بسیار موفقی خواهید داشت.

5 نکته کلیدی در بهینه سازی سایت

با توجه به آنچه در مورد اصول سئو و تاثیر آن بر وب سایت های اینترنتی گفته شد، دیگر می دانید که باید آموزش سئو و بهینه سازی سایت را جدی بگیرید. از این رو قصد داریم 5 نکته کلیدی در بهینه سازی سایت را خدمتتان معرفی کنیم:

  • به بررسی عناوین و توضیحات کلیه صفحه های سایت بپردازید.
  • اقدام به بهینه سازی کلمه های کلیدی بکار رفته در کلیه پست های بارگذاری شده در سایت نمایید.
  • مقاله های منتشر شده در سایت را تجزیه و تحلیل کرده و بدین ترتیب ساختار آنها را مورد بررسی قرار دهید.
  • روی تصاویر موردنظرتان از تگ های ALT استفاده کنید.
  • عملکرد سایت را از طریق گوشی های هوشمند بررسی کرده تا از بهینه بودن آن مطمئن شوید.

 

 

اقدامات ضروری برای سئو کردن یک سایت

حرفه ای ترین متخصصین سئو در فرآیند بهینه سازی و سئو کردن یک سایت اقدامات ضروری زیر را انجام می دهند:

  • نصب سرچ کنسول
  • نصب پلاگین سئو (آموزش سئو وردپرس)
  • وصل کردن وب سایت به گوگل آنالیتیکس
  • تهیه نقشه سایت
  • بکارگیری HTTPS
  • بهینه سازی فایل روبوتس
  • بالا بردن سرعت بارگذاری سایت
  • نصب افزونه های فشرده ساز تصویر
  • موبایل فرندلی بودن
  • در دسترس بودن دامنه
  • تحقیق کلمه های کلیدی
  • کلمه های کلیدی غیرتکراری
  • مقدمه و جمع بندی جالب
  • محتوای یونیک و قوی
  • استفاده از تگ H1
  • قرار دادن زیر عنوان ها در تگ H2
  • استفاده از آدرس عنوان توضیحی
  • استفاده از بک لینک و…

قیمت آموزش سئو در کرج و تهران

همانطور که گفته شد یکی از بهترین دوره های آموزش سئو در کرج و تهران و سرتاسر ایران توسط تیم سئوکار1 تهیه و منتشر شده است. این دوره آنچنان جامع است که کلیه مباحث سئو از جمله داخلی، خارجی، تکنیکال، کلاه سیاه، کلاه سفی، تولید محتوا، عنوان نویسی و… را تحت پوشش قرار می دهد.

قیمت آموزش سئو در کرج و تهران را هم اکنون می توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال ایمیل، واتس اپ و سایر راه های ارتباطی از کارشناسان سئوکار1 جویا شوید. در نهایت متوجه خواهید شد که این دوره آموزشی به رغم کاربرد و ارزش بالایش با قیمتی بسیار مقرون به صرفه و مناسب عرضه شده است.

همه چیز درباره سئو مارکتینگ

با توجه به این که بخش مهمی از آموزش سئو به مباحث سئو مارکتینگ اختصاص می یابد؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم همه چیز را درباره این نوع بهینه سازی خدمتتان معرفی کنیم. در واقع سئوی مارکتینگ روشی است که با پیاده سازی آن وب سایت شما در زمانی کوتاه جایگاهی بالا در صفحه اول گوگل بدست خواهد آورد.

اینگونه سایت شما بدون پرداخت هزینه های گزاف در نتایج برتر قرار گرفته و به کاربران بیشتری نمایش داده خواهد شد. لازم به تذکر است سئو مارکتینگ همچون دیگر انواع سئو و بهینه سازی نیازمند رعایت یک سری اصول و قواعد می باشد؛ چنانچه این اصول به طور صحیح در یک سایت اجرا شود نتیجه آن بهبود سریع رتبه آن سایت در موتورهای جستجو خواهد بود.

در واقع موتور جستجوگر گوگل عملیات رتبه بندی وب سایت های مختلف را بر اساس الگوریتم های متنوعی انجام می دهد و از آن طرف به طور پیوسته به بروز رسانی این الگوریتم ها می پردازد.

به این صورت همواره از جدیدترین الگوریتم های هوش مصنوعی برای شناسایایی سایت های معتبر و با ارزش استفاده می شود. اینگونه تنها سایت هایی در صفحات برتر گوگل قرار می گیرند که شایستگی و لیاقت کافی را داشته باشند.

به این ترتیب سایت های معتبر توسط الگوریتم های گوگل شناسایی شده و برای حضور در صفحات برتر موتور جستجو رتبه بندی می شوند. در چنین شرایطی سئوکارهای حرفه ای بهینه سازی سایت را طوری انجام می دهند که با الگوریتم های گوگل مطابقت داشته باشد.

به این ترتیب اعتبار و ارزش سایت سئو شده به گوگل یادآوری می شود و گوگل اطمینان حاصل می کند که این سایت همه تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران بکار گرفته است. پس از آن رتبه سایت در نتایج جستجو بهبود یافته و بهترین نوع بازاریابی اینترنتی در آن اجرا می شود.

مهم ترین اصول و قواعد سئو مارکتینگ

با توجه به اهمیت سئو مارکتینگ در سرنوشت یک کسب و کار اینترنتی بخش اعظمی از دوره آموزش سئو مجموعه سئوکار1 را به این مبحث اختصاص داده ایم. در این دوره به طور مفصل با مهم ترین اصول و قواعد سئو مارکتینگ آشنا خواهید شد که به شرح زیر می باشند:

  • شناسایی کلمه های کلیدی هدف و پر ورودی
  • آنالیز و بررسی رقبا
  • نحوه بازاریابی محتوایی در سئو مارکتینگ
  • نحوه کمک گرفتن از داده های ساختار یافته
  • بهره مندی از سئو گوگل مپ
  • تهیه لیست اهداف و برآورد هزینه ها
  • چگونگی انتخاب با کیفیت سئو تایتل و توضیحات متا

اصلی ترین مزایای سئو مارکتینگ

آموزش سئو در واقع به معنای یادگیری شاخه ای مهم از دیجیتال مارکتینگ است. اینگونه به بازاریابی سئو مسلط شده و با توجه به رابطه تنگاتنگی که میان سئو و بازاریابی دیجیتال وجود دارد؛ شاهد بهبود قابل توجهی در کسب و کار خود خواهید بود.

به طور کلی یکی از اصلی ترین مزایای سئو مارکتینگ این است که وب سایت شما در صفحه اول گوگل و به عنوان یکی از رتبه های برتر برای مردم به نمایش در می آید. به این ترتیب بازدیدکنندگان بیشتری به سایتتان هدایت شده و اینگونه می توانید محصولات یا خدمات خود را به مشتری های بیشتری عرضه نمایید.

در این مرحله به کمک سئو مارکتینگ قادر به جذب کاربرانی خواهید شد که به جستجوی کلمه های کلیدی هدف شما پرداخته اند. مزیت دیگر سئو مارکتینگ این است که کاربران گوگل را از سایت های دیگر به وب سایت شما هدایت می کند. توجه داشته باشید اعتبار یک چنین ورودی هایی بسیار بالا بوده و این موضوع نقش بسزایی در برندسازی کسب و کارتان خواهد داشت.

در بررسی مزایای آموزش سئو مارکتینگ لازم است نکته ای مهم را متذکر شویم؛ مبنی بر این که بهینه سازی یک سایت و اجرای اصول دیجیتال مارکتینگ در آن می تواند با اهداف مختلفی صورت بگیرد. یعنی این طور نیست که همیشه هدف از سئو کردن سایت و پیاده سازی تکنیک های بازاریابی دیجیتال در آن، افزایش فروش باشد!

بلکه امکان دارد  طراحی سایت و بهینه سازی آن با هدف برندسازی انجام شود. در این فرآیند فروشگاه اینترنتی یا سازمان مورد نظر به عنوان برندی معتبر و حرفه ای به کاربران گوگل معرفی می شود.

به طوری که مردم کلیه محصولات و خدمات عرضه شده توسط آن کسب و کار را به خوبی می شناسند. با این تفاسیر برندینگ یکی از مزایای مهم سئو مارکتینگ است که موجب جذب مشتریان دائمی و وفادار می شود.

سخن آخر

آموزش سئو در تهران و کرج و… یک دوره آموزشی بسیار عالی است که تیمی از حرفه ای ترین کارشناسان سئو و بهینه ساز ی سایت آن را تهیه کرده اند. با سفارش دوره آموزش سئو وردپرس از مجموعه سئوکار1 یک استراتژی بسیار عالی برای کسب و کار خود خواهید داشت.

پس از سئو کردن سایت شرایطی مهیا می شود تا بیشتر دیده شوید و همچنین در نظر کاربران هدف خود جذاب تر باشید. در واقع در دوره آموزش سئو می آموزید که با اجرای اصول مربوط به بهینه سازی موتور جستجو میزان بازدید کاربران از وب سایت شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب ضمن بهبود عملکرد خود این فرصت را در اختیار دارید که کسب و کارتان را نیز رونق ببخشید. چنانچه در خصوص دوره آموزش سئو سوالی دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این دوره دریافت کنید؛ پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در مجموعه سئوکار1 تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید.

 

.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *