سئو

آموزش سئو حرفه ای

آموزش سئو حرفه ای

آموزش سئو به معنای یادگیری چگونگی بهینه سازی موتور جستجو است. این علم شامل مجموعه ای از تکنیک ها، رشته ها و استراتژی های بهینه سازی است که در صفحات یک وب سایت یا وبلاگ برای بهبود موقعیت آن در موتور جستجو پیاده سازی می شود.

این استراتژی بازاریابی برای شرکت شما برای به دست آوردن برجستگی، دیده شدن در دنیای دیجیتال و در نتیجه، سرچ ها، جذب مشتریان و افزایش بازدید برای کسب و کار شما می باشد. از طریق آموزش سئو حرفه ای٬ قادر خواهید بود به هر هدفی که در ذهن دارید٬ برسید. 

آموزش سئو حرفه ای

آموزش سئو حرفه ای

 

سئو در یک نگاه

سئو یعنی این که بتوانید یک تجربه ی ایده آل برای کاربران ایجاد نموده و بهترین و کامل ترین پاسخ را به کاربران ارائه نمایید. هرگاه عبارت بهینه سازی موتور جستجو search engine optimization)) یا همان سئو (SEO) را در گوگل سرچ کنید، بیشتر از هر چیز با توضیحات آن روبرو می شوید؛ در صورتی که سئو فقط این نیست.

در وهله ی اول برای عنوان عملکرد واقعی، اولین موضوعی که برای یک فعالیت کلاه سفید در سئو نیازداریم یعنی استراتژی سئو و سپس طی کردن نیمه ی روشن سئو، باید واقع‌بین باشیم.

سئو معجزه نمی کند، بلکه فقط توانایی اثرگذاری و کنترل برخی از نتایج موتورهای جستجوگر را به کاربران نشان می‌دهد پس فراموش نکنید که سئو فقط کیفیت محتوا نیست، بلکه عواملی مانند دسترسی و خوانایی محتوا، اعتبار نویسنده واستاندار بودن سایت، رضایت و اعتماد کاربران نشانی از سئوی با ارزش ست.

سئو کاربرانی که دنبال محتوای ارزش‌مند هستند را به سایت شما جذب نموده و نحوه ی نمایش و معرفی برند شما را در نتایج گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر کنترل می نماید و بهبود می‌دهد. همچنین مشتریان بالقوه‌ی شما را به سمت وسوی عباراتی که به نفع برند شما هستند، هدایت نماید.

یکی از اشتباهات رایج در بین افرادی که به تارگی با مفهوم سئو و یا خود سئو آشنا شده اند، این است که سئو می تواند آمار جست‌وجوی یک عبارت را افزایش دهد.
در صورتی که بدین گونه نیست و سئو در میزان جست‌وجوی یک عبارت هیچ دخل و تصرفی ندارد و فقط در نمایش نتایج، تغییرات ایجاد می کند. آموزش سئو حرفه ای را در سایت سئو کار به رایگان تجربه کنید.

اشتباه دیگر این است که، سئو به تنهایی سازنده ی یک برند در فضای مجازیست و این دیدگاه رد است. در واقع سئو فقط به این فرآیند کمک می کند. در واقع سئو یکی از ده ها روشی است که می توان توسط آن در فضای وب بهتر دیده شد.

مسیر اصلی سئو کلاه سفید از دو هدف اصلی کسب و کار شما یعنی اهداف تجاری و اهداف بازاریابی می گذرد. اهداف تجاری همان اهدافی هستند که مستقیماً به درآمد شما مرتبط می باشند و اهداف بازاریابی مسیرهای رسیدن به اهداف تجاری را هموار می سازند.

به این نکته توجه داشته باشید که اهداف بازاریابی 3 عملکرد خیلی مهم دارند. اول این که برند شما را به همه معرفی می کنند. دومین آیتم این است که تعداد ورودی های قیف فروش شما را بیشتر می کنند و در نهایت نرخ تبدیل مشتری‌های بالقوه به مشتری‌های بالفعل شما را بالا می برند.
پس باید خاطر نشان کرد که پیش از هر اقدامی در سئو، ابتدا اهداف تجاری و اهداف بازاریابی‌ خود را مشخص نمایید.

عوامل متعددی در سئوی یک سایت نقش دارند و بر نتایج جستجو تأثیرگذار هستند. از آن جمله می‌توان به لینک ها، نوع کلماتی که در محتوا استفاده می‌شوند، کد نویسی و استانداردسازی ساختار برای موتورهای جست‌وجوگر اشاره کرد.

محتوا را در سئوی سایت جدی بگیرید. منظور از محتوا فقط یک نوشتار و یا محتوای متنی نیست؛ بلکه علاوه بر کیفیت محتوا و ویرایش حرفه ای آن، کاربرد صوت، ویدئو و تصویر در محتوا، در توجه کاربران و رضایت آن ها و درک موتور جستجوگر گوگل نقش بسیار مهمی دارند.

لینک ها در سئو

لینک به معنی ارتباط  و پیوند است و در واقع یک پل ارتباطی بین صفحات یک سایت و یا سایت ها با همدیگر است.

به عبارت ساده تر یک لینک می تواند دکمه، کلمه، جمله و یا تصویری باشد که با کلیک بر روی آن به آدرس یک صفحه از همان سایتی که هستید و یا سایت دیگر که موضوعی مرتبط با سرچ شما را داراست، هدایت شوید.

به ارتباطی که بین یک صفحه با صفحات همان دامنه ایجاد می شود لینک داخلی گفته می شود؛ حال اگر یک سایت دارای چند دامنه باشد، پیوند برقرار شده را لینک خارجی گویند.

لینک ورودی لینکی است که از وب سایتی دیگر با دامنه ای متفاوت به سایت شما لینک می دهد و کلیک خور سایت شما را بالا می برد. لینک خروجی عکس این روند است؛ یعنی لینکی در سایت شما که به سایتی با دامین متفاوت پیوند دارد و سبب اعتماد سازی، افزایش کاربران و بهبود لینک شما از مزایای این لینک می باشند.

و اما لینک‌ شکسته لینکی است که یا در دسترس نبوده، یا اشتباه بوده و یا این که کلاً از بین رفته است و هنگام کلیک کاربر بر روی آن ها هیچ صفحه ای باز نمی شود.
دقت داشته باشید که  لینک‌ شکسته می‌تواند بر روی سئو و رتبه بندی یک سایت در نتایج گوگل تأثیر منفی داشته باشد.

اعتبار و کیفیت سایت شما و یا بالعکس سایت هایی که شما به آن ها لینک می دهید و یا دریافت می کنید اعتبار و کیفیت سایت مقابل را افزایش می دهد. چرا که اطلاعات سایتی که به آن لینک داده می شود و یا از آن لینک دریافت می گردد، پشتیبان سایت مقابل است.
البته گاهی منتقدان و نویسندگان برای انتقاد از یک سایت به آن سایت لینک داده تا مخالفت خود را اعلام کنند.
جالب اینجاست که هر دو مورد ذکر شده، برای سایت دریافت کننده‌ی لینک مفید است، چرا که نشان می دهد محتوای شما با کیفیت و معتبر بوده که مورد انتقاد و یا پذیرش واقع شده است.

پس هر چه ورودی های یک صفحه بیشتر باشند، بیانگر کسب آراء بیشتر صفحه است و افزایش رتبه آن صفحه را در جست و جوی گوگل در پی خواهد داشت. به این نکته توجه داشته باشید که ملاک فقط تعداد لینک ها نیست بلکه کیفیت آن‌ها نیز توسط گوگل ارزیابی می شود.

لینک ها در واقع یک پل ارتباطی بین صفحه ی مبدا و مقصد هستند. یک باور نادرست این است که لینک فقط روی صفحه ی مقصد تاثیر دارد.

یعنی اگر ما از سایت “الف” به سایت “ب” لینک می دهیم، این سایت “ب” می باشد که تحت تأثیر این لینک امکان دارد جایگاهش بهبود پیدا کند و یا این که جایگاهش را از دست بدهد.

در حالی که این لینک می تواند بر مبدأ هم تأثیرگذار باشد، چرا که ما تحت تأثیر این لینک به گوگل و ربات های آن اعلام می‌کنیم که محتواهای ما با چه صفحاتی در وب ارتباط دارند و موضوع آن صفحات می تواند روی موضوع سایت ما هم تأثیر داشته باشد.

همچنین اعتبار آن صفحات می تواند روی اعتبار محتوا و سایت ما هم تأثیرگذار باشد. پس از سایت هایی لینک بگیرید که اعتبار بالا دارند و محتوایی مرتبط با محتوای سایت شما ارائه داده باشند.

سئو شامل چه مواردی می شود؟

بهینه سازی سایت ها و وبلاگ ها از طریق استفاده از تکنیک هایی برای بهبود موقعیت یابی صفحات خود در وب، قرار دادن شرکت خود در اولین نتایج گوگل، به عنوان مثال، فرصت های تجاری شما را افزایش می دهد. به هر حال، 90٪ از افرادی که در گوگل جستجو می کنند، فقط روی نتایجی که در صفحه اول موتور ظاهر می شوند کلیک می کنند.

بنابراین می توان گفت هدف اصلی سئو افزایش حجم ترافیک ارگانیک و اطمینان از دیده شدن بیشتر صفحات وب است. چند مزیت اجرای استراتژی سئو روی سایت را در ادامه با شما در میان می گذاریم. آموزش سئو حرفه ای به شما کمک می کند تا بدون محدودیت به موفقیت برسید. 

افزایش دیده شدن یک برند با سئو

پیاده سازی استراتژی سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش دید ارگانیک برند شما است. کافیست سناریوی خود را تصور کنید. فکر کنید تجارت شما فروش ماشین لباسشویی است. شما باید به مشتری و رفتار های او دقت کنید و محتوا های خود را از این نظر بررسی کنید. شما باید به نیاز های او جواب بدهید و بعد در همین راستا به صورت غیر مستقیم تبلیغ کار خود را نیز داشته باشید. 

افزایش ترافیک لازم برای بازدید سایت

بسیاری از کاربران  برای پاسخ به سوالات یا یافتن راه حل برای مشکلات خود به اینترنت مراجعه می کنند و اگر شما درباره سوالات آن ها نوشته باشید و محتوا گذاری کنید٬ قطعا به صورت ارگانیک بالا خواهید آمد. با ایجاد محتوای ارزشمند و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، وب سایت شما قادر خواهد بود به طور ارگانیک کاربر های مورد نظر شما را در زمان مناسب جذب کند.

به این ترتیب، هرچه بازدیدکنندگان بیشتری دریافت کنید، افراد بیشتری در مورد شما می‌دانند و احتمال اینکه فروش را ببندید بیشتر می‌شود. بعد از پیاده کردن راه حل های گفته شده٬ خواهید دید که سئو بر کیفیت وب سایت یا فروشگاه آنلاین شما تأثیر می گذارد و تأثیر مستقیمی بر موفقیت شرکت شما دارد. یک صفحه وب با سئوی خوب برنامه ریزی شده و اجرای برنامه های آن٬ بسیار جلوتر از رقبای خود خواهد بود. یک وب سایت بهینه با سئوی ارگانیک٬ شما را بهتر از نمونه های دیگر به اهدافتان می رساند و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند.

وب سایت شما پایه و اساس کسب و کار اینترنتی شماست. به همین ترتیب، به طور مداوم برند شما را در اینترنت نشان می دهد. این بستر می تواند ویترین شما باشد و بسته به اینکه چگونه وب سایت و کاتالوگ وب یا فروشگاه آنلاین خود را برای انجام تجارت آنلاین آماده می کنید، می تواند درآینده کسب و کارتان تاثیر گذار باشد.

ساختن وب سایت شرکت شما باید به اندازه مکان یابی دفتر خیابان شما جدی گرفته شود. آیا قادر به حل صحیح سؤالاتی مانند: چگونگی جذب مشتریان بالقوه می باشد؟ چقدر سریع می توانیم به شما خدمت کنیم؟ آیا تجارت با ما آسان است؟ می باشد؟ فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، اما یک طراحی وب بهینه سازی شده پایه ای است که موفقیت یک کسب و کار آنلاین بر روی آن بنا شده است. آیا به طراحی وب بهینه شده نیاز دارید؟

فواید سئو 

سئو می تواند مزایای بسیار زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد و در هر فیلدی که فعالیت کنید٬ استفاده از آموزش سئو حرفه ای٬ قدرت کسب و کارتان را چندین برابر خواهد کرد. در ادامه به مزایا و فواید استفاده از این علم اشاره می کنیم.

 بازده سرمایه گذاری بالا

سئو به شما بازدهی بالاتری نسبت به هر شکل مشابه دیگری از تبلیغات ارائه می دهد. در نتیجه آموزش سئو حرفه ای٬ بیش از هر چیز به شما امکان بالایی در موفقیت می دهد. 

موقعیت یابی بلند مدت

هنگامی که وب سایت شما با طراحی مناسب و سایت بهینه شده قرار گرفت، باید در درازمدت در مقایسه با پرداخت به ازای کلیک ( CPC یا PPC ) در رتبه بندی باقی بماند که در آن هزینه ها تا زمانی که بخواهید ثابت هستند. کمپین را حفظ کنید.

افزایش بازدید سایت 

سئو می تواند تعداد بازدیدکنندگانی را که به طور فعال برای خدمات یا محصول شما جستجو می کنند افزایش دهد.

تبلیغ گسترده 

تصور کنید که بازاریابی شما 24 ساعت شبانه روز، 7 روز هفته و 365 روز سال منحصراً برای شما کار می کند. این یک مزیت سئو است.

 افزایش دیده شدن برند

سئو می تواند برند شما را با سرمایه گذاری نسبتا کم به رسمیت بشناسد.

فروش بیشتر

سئو می تواند فروش محصول یا خدمات شما را افزایش دهد.

بارگذاری سریعتر صفحه وب 

اعتبارسنجی و بهینه سازی صحیح کد شما، صفحه وب را کوچکتر و سبکتر می کند، که به معنی درخواست کمتر به سرور است که منجر به سربار کمتر و زمان دانلود سریعتر می شود.

سود دهی بیشتر

سئو یکی از سودآورترین راه ها برای بازاریابی محصولات و خدمات شماست.

دسترسی بیشتر

بهبود رویه ها و بهینه سازی وب می تواند وب سایت شما را در دسترس کاربران قرار دهد.

سازگاری با مرورگر

یک سایت بهینه شده بسیار نزدیک به اعتبارسنجی با اکثر استانداردها خواهد بود. این بدان معنی است که وب سایت شما در همه مرورگرها به درستی کار می کند، سایت شما توسط تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان قابل مشاهده است.

 نمایش سایت توسط موتورهای جستجو

همه پیوندها باید به درستی کار کنند و همه صفحات باید در دسترس موتورهای جستجو باشند، بنابراین وب سایت شما به راحتی توسط موتورهای جستجو فهرست بندی و طبقه بندی صحیح می شود.

 نمایش سایت توسط موتورهای جستجو

نمایش سایت توسط موتورهای جستجو

جمع بندی

یکی از شغل های پر درامد که به طور مستقیم با مخاطبینی مثل مشتری ها و بازدید کنندگان در ارتباط است و امری حرفه ای است، سئو می باشد. و اگر در پی بازار کار مناسب هستید قطعا شما را به هدفتان می رساند. سئو می تواند شما را نجات دهد و کسب و کارتان را به شکل چشم گیری به یکی از معتبر ترین های بازار تبدیل کند. به همین دلیل است که باید آموزش سئو و به روز کردن سایتتان را جدی بگیرید. سعی کنید مدام در این زمینه تحقیق کنید و محتوا هایی که دارید را در سایت به روز رسانی نمایید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *