سئو

محتوانویسی

محتوانویسی Content Writing در واقع پروسه ای شامل نوشتن یک محتوا، ویرایش و به انتشار درآوردن آن است. محتوای تولید شده در این فرآیند در انواع مختلفی همچون پست های بلاگ، متن پادکست، کتاب الکترونیکی، توضیحات دسته بندی محصول، متن شبکه های اجتماعی، صفحه فرود، متن خبرگذاری و حتی ویدیو و… یافت می شود.

 

محتوانویسی

محتوانویسی

 

محتوانویسی

محتوانویسی یکی از عناصر مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. اهمیت این نوع بازاریابی آنچنان بالا است که بسیاری از کارشناسان محتوا بر این باورند کلمات برای یک کسب و کار دارای قدرت جادویی هستند.

با توجه به این که نوشتن یک مهارت است در نتیجه همچون دیگر مهارت ها نیازمند تمرین و آموزش های صحیح می باشد. با این حساب صرف علاقه و حتی استعداد یک فرد برای تبدیل کردن آن به یک محتوانویس موفق و حرفه ای کافی نیست.

محتوانویسی برای سایت

محتوانویسی برای سایت یکی از انواع محتوانویسی به حساب می آید. لازم به تذکر است به طور معمول مهم ترین بخش یک وب سایت اینترنتی چیزی نیست جز همان محتوای منتشر شده در آن! به خصوص که اساس و بنیان برنامه ریزی الگوریتم های گوگل نیز تحلیل محتوای سایت های اینترنتی بوده است.

این الگوریتم ها با هدف رفع نیاز مخاطبین طراحی شده و بهترین محتوای سایت را در رتبه های نخست نتایج جستجو به نمایش در می آورند. با این تفاسیر اهمیت محتوانویسی در سایت بسیار بیشتر از محتواهای تولید و منتشر شده در سایر کانال ها می باشد.

از همین رو صاحبان وب سایت های اینترنتی از یک سو باید درک صحیحی از فرآیند محتوا نویسی داشته باشند؛ و از سوی دیگر نهایت تلاش خود را برای تولید بهترین و با کیفیت ترین محتواهای سایت بکار بگیرند.

توجه داشته باشید یک چنین اقدامی افزون بر برنامه ریزی دقیق نیازمند دانش، تخصص و صد البته تجربه می باشد. بر همین مبنا بسیاری از مدیران سایت ها ترجیح می دهند محتوانویسی برای وب سایتشان را به کارشناسان این زمینه واگذار نمایند.

در همین راستا تیم محتوانویسان مجموعه سئوکار1 بهترین خدمات محتوانویسی سایت را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت در کرج، تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، رشت و به طور کلی سرتاسر ایران ارائه می دهند.

بهترین شیوه محتوانویسی در سایت

محتوانویسان سئوکار1 در تولید محتوا برای وب سایت های مختلف از بهترین شیوه محتوانویسی در سایت استفاده می کنند. در واقع این کارشناسان محتوانویسی سایت را طبق مراحل اصلی زیر انجام می دهند:

  • نوشتن مطالبی خاص و منحصر به فرد
  • استفاده از تقویم محتوایی
  • اصولی و هدفمند نوشتن
  • تحلیل نیازهای مخاطب
  • پیاده سازی اصول سئو

نوشتن مطالبی خاص و منحصر به فرد

نوشتن مطالب خاص و منحصر به فرد یا همان یونیک نویسی یکی از اصلی ترین و البته نخستین اصولی است که در محتوا نویسی برای سایت و به طور کلی تولید هر نوع محتوای دیگری باید مورد توجه قرار بگیرد.

یک محتوای کپی نه از نظر موتور جستجو و حتی نه از نظر کاربران ارزش و اعتبار چندانی ندارد. توجه داشته باشید موتور جستجوی گوگل به طور ثانیه ای در تلاش است تا انواع وب سایت ها و محتواهای به اشتراک گذاشته شده توسط آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

در نهایت پس از این بررسی ها است که گوگل قادر به نمایش بهترین نتایج جستجو به کاربران می شود. ناگفته نماند محتوای نوشته شده برای یک سایت در وهله اول در بستر وب به انتشار در می آید. به این ترتیب اگر محتوای شما دارای مطالب کپی شده یا حتی ترجمه خط به خط از متن سایت های دیگر باشد؛ شک نکنید که آسیب های شدیدی برای رتبه سئوی آن به وجود خواهد آمد.

نکته قابل توجه در مورد انتشار محتواهای غیر یونیک این است که با تکرار چنین عملی رتبه سایت شما نزد موتور جستجو بیشتر و بیشتر کاهش می یابد. به طوری که در نهایت به لیست سیاه گوگل انتقال خواهید یافت. اینگونه هیچ مخاطبی از جستجوگر وب به سایت شما هدایت نخواهد شد. همانطور که خودتان می دانید یک چنین مسئله ای به منزله شکست قطعی سایت مورد نظر خواهد بود.

استفاده از تقویم محتوایی

همانطور که کارشناسان محتوای ما در مجموعه سئوکار1 همیشه گفته اند محتوانویسی حرفه ای برای سایت نیازمند در اختیار داشتن موضوعات طبقه بندی شده و منظم است. اهمیت این مورد آنچنان زیاد می باشد که آن را به عنوان یکی از اصول اساسی محتوانویسی برای سایت به حساب می آورند.

بگذارید این طور بگوییم از مهم ترین اصول محتوانویسی سایت می توان به درک نظم و ترتیب نوشتن موضوعات مرتبط و هدفمند اشاره کرد. به عنوان یک نویسنده و تولید کننده محتوای موفق و حرفه ای پیش از هر اقدامی باید مطالب وب سایت خود را طبق اصولی خاصی منتشر نمایید.

در چنین شرایطی داشتن یک تقویم محتوایی کمک زیادی به شما خواهد کرد. زیرا با چیدن این تقویم براحتی قادر به مشاهده جزئیات موضوعات و همچنین روزهایی از هفته خواهید شد که قصد انتشار محتوا در آنها را دارید.

در حقیقت مزیت اصلی تقویم محتوایی این است که فرصتی عالی در اختیارتان قرار می گیرد تا محتواسازی سایت را به بهترین شکل ممکن مدیریت و سازماندهی نمایید.

به این ترتیب در رویدادها و ایام خاص قادر به جذب مخاطبین بیشتر برای وب سایت خود خواهید شد. اینگونه گوگل نیز سایت شما را به عنوان وب سایتی با کیفیت و معتبر شناسایی می کند.

طراحی تقویم محتوایی 1401

طراحی تقویم محتوایی 1401 در حقیقت فرمتی برای برنامه ریزی فرآیند تولید محتوا است. کارشناسان سئو به کمک این تقویم قادر به ترسیم مسیر تیم سئو و بهینه سازی می شوند. به این ترتیب عملیات سئو کردن سایت و مهم تر از همه محتوانویسی برای آن کاملاً اصولی و بدون به هدر رفتن انرژی و زمان انجام می گیرد.

توجه داشته باشید یک وب سایت فروشگاهی، خبری و به طور کلی هر کسب و کاری برای موفقیت به تیم سازی صحیح و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. متخصصین سئو و حرفه ای ترین سئوکارها در تهران، کرج و سراسر ایران متناسب با استراتژی بازاریابی خود اقدام به تهیه تقویم محتوایی برای بازه های زمانی یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله می نمایند.

آنچه در این تقویم محتوایی تعیین می شود برنامه ریزی دقیق برای کلیه روزهای سال و ساعت های کاری است. به این ترتیب تیم محتوانویسی به خوبی می دانند  که در هر زمانی باید اقدام به تولید چه نوع محتوایی نماید.

با یک چنین رویکردی طبیعی است که سرعت رشد کسب و کار مورد نظر و همچنین سرعت دستیابی به اهداف سازمانی، افزایش و مطلوبیت چشمگیری داشته باشد. تدوین تقویم محتوا برای وب سایت های دارای گروهی از نویسندگان به این صورت است که نحوه عملکرد کلیه محتوانویسان به طور دقیق برنامه ریزی می شود.

اهمیت و تاثیر تقویم محتوا بر موفقیت و سودآوری یک وب سایت بسیار زیاد و پر رنگ است؛ به این دلیل که امروزه از بازاریابی محتوایی به عنوان یکی از کاربردی ترین روش های بازاریابی یاد می کنند.

از طرفی هدف از چیدمان تقویم محتوایی این است که فرآیند محتوانویسی سایت با بازدهی بالاتری انجام شود. به طور کلی محتوانویسی در هر وب سایتی به منظور دعوت به اقدام کاربران صورت می گیرد.

ناگفته نماند مفهوم دعوت به اقدام در هر کسب و کاری متفاوت با سایرین است. این دعوت به اقدام امکان دارد برای فروش محصولات / خدمات باشد یا این که با هدف رونمایی از یک محصول جدید انجام شود و غیره.

در مجموع مهم است که در هر ماه، هر فصل یا حتی هر سال قصد فروش یا معرفی چه نوع محصول یا خدماتی را دارید. این موارد نوعی برنامه ریزی محتوایی محسوب شده که در قالب تقویم محتوا به نمایش در می آیند.

5 گام برای طراحی بهترین تقویم محتوا 

موفقیت تیم محتوانویسی تا حدود بسیار زیادی به طراحی اصولی و صحیح تقویم محتوا بستگی دارد. از همین رو قصد داریم 5 گام برای طراحی بهترین و کاربردی ترین تقویم محتوایی را خدمتتان معرفی کنیم:

شناخت مخاطبین: پیش از اقدام به طراحی تقویم محتوا باید شناخت کاملی از مخاطبین هدف خود داشته باشید. بگذارید این طور بگوییم بزرگ ترین و مهم ترین عامل موفقیت یک کسب و کار به شناخت مخاطبین هدف مربوط می شود.

به همین دلیل کارشناسان مجموعه سئوکار1 همواره تاکید داشته اند که پیش از طراحی تقویم محتوا باید پرسونای مخاطب در نظر گرفته شود. در تعریفی ساده از پرسونای مخاطب می توان آن را به معنای تصویرسازی از مخاطبین هدف یک کسب و کار دانست.

آنچه در این تصویر سازی مورد نظر قرار می گیرد مواردی همچون سن، جنسیت، نیازها، مشکلات، علایق، ترس ها و دغدغه های مخاطب است.

فرمت محتوایی: اگرچه محتوانویسی سایت صرفاً به صورت متنی انجام می شود؛ اما به طور کلی تولید محتوا را می توان در فرمت های مختلفی از جمله ویدیو، عکس، صوت، اینفوگرافی و غیره انجام داد.

به خصوص که هر یک از کاربران فرمت های متفاوتی از محتوا را پسندیده و با آن ارتباط برقرار می کنند. برخی از کاربران ترجیح می دهند به مطالعه متن های جذاب و مفید یک سایت بپردازند؛ برخی دیگر نیز از تماشای عکس نوشته لذت می برند. در این میان عده ای برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود به سراغ محتواهای ویدیویی می روند.

در چنین شرایطی برای جلب رضایت اکثریت جامعه هدف پیشنهاد می شود که محتوانویسی را به صورت ترکیبی از فرمت های نامبرده شده انجام دهید. به عنوان مثال پس از محتوانویسی سایت در انتهای متن خود از عکس یا ویدیویی حاوی توضیحات تکمیلی و مرتبط استفاده کنید.

طبیعتاً در تعیین تقویم محتوا از قبل باید مشخص شود که در هر روز قرار است محتوانویسی را در چه فرمت هایی انجام دهید.

رسانه اشتراک محتوا: انتخاب بهترین رسانه برای به اشتراک گذاشتن محتوا مورد دیگری است که در تقویم محتوایی باید تعیین شود. چنانچه محتوای تولید شده را بدون برنامه و به صورت رندوم در رسانه های مختلف به اشتراک بگذارید، نتایج چندان خوبی نصیبتان نخواهد شد. به این علت که کاربران در رسانه های مختلف به دنبال رفع نیازهای متفاوتی هستند.

به عنوان مثال محتوایی که در پلتفرم اینستاگرام منتشر می شود باید موجب سرگرمی مخاطبین و دنبال کنندگان شود. در حالی که محتوانویسی سایت با هدف ارائه اطلاعات جامع و کارآمد به کاربران و بازدیدکنندگان انجام می گیرد.

بنابراین، در هنگام طراحی تقویم محتوا حتماً رسانه منتشر کننده محتوا را مد نظر قرار دهید. در حقیقت لازم است که بخشی از تقویم محتوایی را به تقسیم بندی رسانه های مختلف اختصاص دهید و سپس متناسب با ساز و کار هر رسانه به برنامه ریزی بپردازید.

در این مرحله باید حواستان باشد که محتوانویسی و به طور کلی تولید محتوا را برای همه رسانه هایی انجام دهید که مخاطبین هدفتان در آن ها حاضر بوده و به فعالیت می پردازند. این گونه به کمک یک تقویم محتوایی موثر و اصولی حضوری موفق در پلتفرم ها و رسانه های مختلف خواهید داشت.

کافی است مخاطبین هدف محتواهای شما را در جاهای مختلف ببینند تا احتمال این که به مشتری وفادارتان تبدیل شوند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

آنالیز و شناسایی کلمه های کلیدی: در محتوانویسی یکی از اقدامات مهمی که باید انجام شود آنالیز و شناسایی کلمه های کلیدی است. از طرفی این موضوع در تدوین تقویم محتوایی نیز گامی مهم و موثر محسوب می شود.

منظور از کلمه های کلیدی یا کلید واژه های هدف همان کلمات پر بازدیدی است که بیشتر از دیگر کلمه ها توسط کاربران مورد جستجو قرار می گیرند. کارشناسان سئو و تولید محتوا به هنگام طراحی تقویم محتوایی یک کلمه کلیدی را برای یک دوره زمانی در نظر گرفته و سپس بر اساس آن به محتوانویسی می پردازند.

به این ترتیب وب سایت مورد نظر در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته و به تبع آن تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگانش افزایش چشم گیری می یابد. افزون بر این ها یک چنین سایتی در نظر مخاطبین به عنوان متخصص آن حوزه شناخته می شود.

بررسی محتواهای پر بازدید: یکی از مهم ترین کارهایی که در طراحی تقویم محتوایی باید انجام شود بررسی و تحلیل محتواهای پر بازدید قبلی است. با این کار به خوبی متوجه خواهید شد کدام یک از محتواهای منتشر شده در سایت بیشتر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته اند.

به این ترتیب از یک سو باید به بررسی محتواهایی بپردازید که در جلب رضایت مخاطبین نقش پر رنگ تری داشته اند؛ از سوی دیگر نیز پیشنهاد می کنیم محتواهای منتشر شده در وب سایت های رقیب را بررسی کنید.

در نهایت به این موضوع پی می برید که چه مطالبی با چه فرمتی در جلب اعتماد مخاطبین هدف و علاقه مند سازی آن ها موثر بوده اند. سپس می توانید محتوانویسی سایت را بر همین اساس انجام دهید.

اصولی و هدفمند نوشتن

در فرآیند محتوانویسی مادامی که کلمات کلیدی مشخص و هدفمندی نداشته باشید قادر به اصولی و هدفمند نوشتن هم نخواهید بود. توجه داشته باشید محتوانویسی برای سایت در صورتی مطابق با اصول و قواعد سئو است؛ که ابتدا تحلیل و بررسی صحیحی در مورد کلمه های کلیدی مورد نیاز آن سایت انجام شده باشد.

با این تفاسیر به منظور موفقیت در فرآیند محتوانویسی در وهله اول باید ارزیابی و سنجش کاملی نسبت به کلمه های کلیدی هدف خود داشته باشید. سپس نوبت به تقویت آن سایت در کلمه های کلیدی استخراج شده می رسد.

به این ترتیب مخاطبین هدف به طور قابل توجهی به وب سایت شما هدایت خواهند شد. اینگونه فرصتی طلایی در اختیارتان قرار می گیرد تا در حوزه کاری تان به وب سایتی مرجع تبدیل شوید. در نهایت نیز جایگاه ویژه ای میان کاربران پیدا خواهید کرد.

لازم به تذکر است محتوانویسی بر اساس اصول سئو یکی از خدمات اصلی تیم سئوکار 1 محسوب می شود. این مجموعه به منظور سئو و بهینه سازی سایت نیز بهترین و حرفه ای ترین سئوکارها را در اختیار شما عزیزان خواهد گذاشت.

 تحلیل نیازهای مخاطب

همانطور که گفته شد محتوانویسی چه برای سایت چه شبکه های اجتماعی و غیره به نوبه خود نوعی بازاریابی بوده و نیازمند رعایت یک سری اصول و قوانین است. از مهم ترین قواعدی که در محتوانویسی باید رعایت کنید، تحلیل نیازهای مخاطب می باشد.

به عنوان یک نویسنده و تولید کننده محتوای حرفه ای باید علم کافی نسبت به مخاطبین هدف خود داشته باشید؛ یعنی به خوبی بدانید که جامعه هدفتان از چه افرادی تشکیل شده است. افزون بر اینها باید از سلیقه و علایق این افراد مطلع باشید.

با این تفاسیر منظور از تحلیل نیازهای مخاطب هدف به عنوان یکی از اصول محتوانویسی، این است که بدانید دایره واژگان آنها چه سبکی می باشد، چه نوع مطالبی را مطالعه می کنند و به چه موضوعاتی علاقه مند هستند. کدام یک از سبک های نگارشی برایشان جذابیت بیشتری دارد و…

به واسطه یک چنین ارزیابی دقیق و جامعی به خوبی قادر به شناسایی مخاطبین وفادار به وب سایت خود خواهید شد. بگذارید این طور بگوییم هرچه شناخت دقیق تری نسبت به جامعه هدف خود داشته باشید، فرآیند محتوانویسی موفق تری خواهید داشت.

زیرا اینگونه دقیقاً می دانید که چه نوع محتوایی را برای چه کسانی باید تولید کنید. طبیعتاً محتوانویسی در یک چنین شرایطی بسیار موفقیت آمیز بوده و برای کاربران نیز از مطلوبیت و مقبولیت فراوانی برخوردار است.

لازم به گفتن نمی باشد که تولید محتوا در چنین شرایطی حکم سکوی پرتاب برای کسب و کارتان را خواهد داشت. در نهایت نیز جایگاهی ثابت و قوی در ذهن مخاطبین هدف خود بدست خواهید آورد.

پیاده سازی اصول سئو

با توجه به این که گوگل در میان سایر موتورهای جستجو از جایگاه و محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ در نتیجه آن سایت هایی به موفقیت و رتبه بالا دست خواهند یافت که شناخت کافی نسبت به اصول سئو داشته باشند.

همچنین یک سایت زمانی موفقیت و رتبه عالی کسب می نماید که اصول و قوانین سئو را در فرآیند محتوانویسی نیز مورد توجه قرار داده باشد. بگذارید به نقل از کارشناسان محتوانویسی سئوکار1 آب پاکی را روی دستتان بریزیم؛ هرچه مطالب منتشر شده در وب سایت شما جذاب، عالی و مهیج باشد مادامی که اصول سئو و قوانین موتور جستجو را در آن رعایت نکرده باشید؛ موفقیت و سودآوری چندانی نصیبتان نخواهد شد.

با این تفاسیر در دنیای پر رقابت امروز زمانی یک سایت موفق و پر بازدید خواهید داشت که از یک سو بهینه سازی وب سایت خود را بر اساس اصول سئو انجام داده باشید و از سوی دیگر فرآیند محتوانویسی در سایت را مطابق با قواعد سئو اجرا نمایید.

طبیعتاً یک چنین امری را باید به کمک افراد متخصص و سئوکارهای حرفه ای انجام دهید. به این منظور همواره می توانید از خدمات کارشناسان ما در مجموعه سئوکار1 استفاده کنید.

 

محتوانویسی بر اساس اصول سئو

همانطور که خودتان نیز می دانید این روزها دیگر نوشتن یک مطلب ساده و بارگذاری آن در وب سایت برای کسب رتبه و موفقیت کافی نمی باشد. با توجه به تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل برای این که موفقیت و سودآوری کسب و کارتان تضمین شود باید به فکر محتوانویسی بر اساس اصول سئو باشید.

نخستین گامی که در تولید محتوای سئو شده و به دنبال آن تعیین استراتژی سئوی سایت و همین طور بهینه سازی برای رتبه بندی باید انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی است. با این حساب تحقیق درباره کلمات کلیدی یا همان کلید واژه های هدف را می توان اقدامی دانست که موفقیت وب سایت شما را تضمین می کند.

با انتخاب صحیح کلمه های کلیدی فرصتی عالی در اختیارتان قرار می گیرد تا بیشترین ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. با این تفاسیر حتی پیش از چیدمان استراتژی سئو باید به تحقیق درباره کلمه های کلیدی پرداخته و اهداف خود را به وضوح تعیین کنید.

سپس می توانید در استراتژی سئوی خود مشخص کنید روی چه کلماتی باید کار شود. به این ترتیب یکی از مهم ترین مرحله های رسیدن به اهداف سئو را با موفقیت سپری خواهید کرد. انتخاب صحیح و هوشمندانه کلید واژه ها موجب درک بهتر بازار هدف و چگونگی جستجوی این کلمات برای محتوا / خدمات یا محصولات توسط کاربران می شود.

به خصوص که اینگونه متوجه خواهید شد کاربران دقیقاً به دنبال چه هستند، اطلاعات منتشر شده توسط شما برای چه تعداد از آنها حائز اهمیت است، این اطلاعات را بیشتر در چه قالبی می پسندند و…

پس از این که از چگونگی جستجوی محتوای خود توسط مخاطبین هدف مطلع شدید آنگاه اطلاعاتی بسیار مفید و با ارزش در زمینه سئوی استراتژیک بدست خواهید آورد. از اینجا به بعد است که می توانید محتوانویسی برای سایت را با خاطری آسوده و به نحوی انجام دهید که کاملاً مورد درخواست کاربران است.

به این ترتیب حتی برای بهینه سازی و سئو کردن این محتواها نیز دستتان حسابی باز می باشد. در نهایت نیز شاهد افزایش ترافیک ورودی به سایت خواهید بود.

نکات قابل توجه درباره تحقیق کلمه کلیدی

پیش از تحقیق درباره کلمه کلیدی در وهله اول باید میزان جستجوی آن کلمه را مدنظر قرار دهید. به این علت که هرچه یک کلمه یا عبارت کلیدی بیشتر توسط کاربران مورد جستجو قرار گرفته باشد؛ برای این که در آن کلید واژه به رتبه های بالاتر برسید باید زمان بیشتری بگذارید و تکنیک های بیشتری را پیاده سازی کنید.

به خصوص که رقبای بزرگ و برندهای معروف در هر کسب و کاری 10 نتیجه برتر گوگل را در این کلمه های کلیدی از آنِ خود کرده اند. با این تفاسیر اگر محتوانویسی سایت و سئو کردن آن را به تازگی شروع کرده اید؛ برای کسب رتبه در یک چنین کلید واژه هایی راهی طولانی و سخت در پیش خواهید داشت.

بگذارید این طور بگوییم  هرچه حجم جستجوی یک کلمه کلیدی هدف بیشتر باشد؛ به همان نسبت رقابت در آن بیشتر بوده و برای کسب موفقیت در رتبه بندی ارگانیک نیازمند به تلاش بیشتری خواهید بود.

در چنین شرایطی متخصصین سئوی ما در سئوکار1 پیشنهاد می کنند به سراغ کلمه های کلیدی دم بلند بروید؛ این کلمه ها اگرچه جستجوی رقابتی کمتری دارند اما استفاده از آنها در وب سایت های نسبتاً تازه تاسیس مفیدتر خواهد بود.

البته برای دستیابی به رتبه های برتر گوگل در زمانی کوتاه می توانید از خدمات محتوانویسی سایت و سئوی کارشناسان ما استفاده کنید. نکته دیگری که در پروسه تحقیق کلمه کلیدی باید به آن توجه کنید بررسی رقبا و suggestion های موتور جستجوی گوگل است.

اگرچه راه های زیادی برای هدایت ترافیک بیشتر به یک وبسایت وجود دارد اما یکی از بهترین و موثرترین آنها بررسی رقبا و توصیه های گوگل می باشد. با این تفاسیر پیش از شروع محتوانویسی در استراتژی سئوی خود به بررسی رقبایتان بپردازید.

در این بررسی و آنالیز باید متوجه شوید سایت های رقیب محتوانویسی را در چه موضوعاتی انجام می دهند. به اضافه این که بیشترین ورودی آنها از چه راهی جذب شده است. اینگونه فرصتی عالی برای شناسایی نقاط ضعف رقبا و موضوعات پوشش داده نشده توسط آنها در اختیارتان قرار می گیرد.

در ادامه برای تضمین موفقیت محتوانویسی در سایت باید به پیشنهادهای جستجوی گوگل توجه کنید که در قسمت انتهایی صفحه به نمایش در می آید. این suggestion ها در واقع همان عبارت های جستجو شده توسط مردم می باشند.

به این ترتیب متوجه می شوید که کاربران به دنبال چه چیزهایی هستند و برای دستیابی به نیازهای خود از چه کلماتی استفاده کرده اند. در ادامه می توانید بر اساس این پیشنهادات به تولید محتوا برای سایت بپردازید.

توجه داشته باشید صرف قرارگیری این عبارات در پیشنهادات گوگل به معنای مورد جستجو قرار گرفتن آنها توسط مردم است. با این حساب اگر در محتوانویسی برای سایت روی این کلمه ها و عبارت های کلیدی کار کنید؛ براحتی قادر به کسب رتبه های برتر و به تبع آن جذب کاربران و هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت خود خواهید شد.

آشنایی با بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

همانطور که گفته شد هدف اصلی از تحقیق کلمه کلیدی این است که محتوانویسی در سایت مطابق با اصول سئو انجام شود. از این رو بهترین و حرفه ای ترین سئوکارها در تهران و کرج از یک سری ابزار مخصوص برای پیدا کردن کلیدواژه های هدف کمک می گیرند.

با بکارگیری این ابزارهای سئو دستتان باز است که یک استراتژی سئوی درست و حسابی برای کسب و کار خود بچینید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که به اختصار KW Tools نامیده می شوند به بررسی جستجوهای کاربران می پردازند. اینگونه متخصص سئو می تواند بر اساس میزان سختی و آسانی کلمات روی آنهایی کار کند که بیشترین ورودی را برای سایت خواهند داشت.

با این تفاسیر ابزارهای انتخاب کلمه های کلیدی فرآیند بهبود رتبه بندی سایت را بسیار آسان می کنند. مشروط بر این که به سراغ بهترین ابزارها بروید و اینگونه در زمانی کوتاه به بهینه سازی وبسایت خود بپردازید.

در معرفی بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی حتماً باید به Google Trends و Google Keyword Planner اشاره کنیم. گوگل ترند یکی از حرفه ای ترین ابزارها برای یافتن کلید واژه های هدف است. این ابزار محبوبیت نسبی جستجوی یک کلمه کلیدی را در طول زمانی مشخص و در کشور مورد نظر در قالب نمودار به نمایش در می آورد.

از گوگل کیورد پلنر نیز می توانید برای شناسایی بهترین کلمه های کلیدی استفاده کنید. این ابزار کلیدواژه ها را بر اساس میزان جستجوی کاربران در اختیارتان قرار می دهد. طبیعتاً اگر محتوانویسی برای سایت را با استفاده از یک چنین کلماتی انجام دهید؛ نتیجه آن افزایش قابل توجه ترافیک ورودی به سایت خواهد بود.

مهم ترین اصول سئو در محتوانویسی

بنابر آنچه گفته شد لازمه برخورداری از سایتی قدرتمند با فیدبک های ایده آل آگاهی از اصول محتوانویسی در سایت است. با شناخت این اصول و قواعد و پیاده سازی آنها در محتوا این فرصت را دارید که بهترین بازخوردها را از وب سایت خود دریافت نمایید.

به خصوص که هرچه در زمینه تولید محتوا عملکرد موفق تر و قدرتمندتری داشته باشید، تعداد مخاطبین و مشتریانتان نیز بیشتر خواهد شد. همین موضوع به خودی خود کفایت می کند تا به عنوان وب سایتی معتبر و قوی شناخته شوید.

اگرچه اصول محتوانویسی موارد مختلفی را شامل می شود اما یکی از مهم ترین و ضروری ترین آنها این است که محتوای وب سایت خود را مطابق با قوانین سئو انجام دهید. در همین خصوص کارشناسان سئوکار1 معتقدند محتوانویسی سئو شده در حکم سکوی پرتابی برای سایت های اینترنتی محسوب می شود.

زیرا اینگونه قادر به برقراری ارتباطی بسیار موفق با مخاطبین شده و همچنین میزان بازدید از سایتتان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

از مهم ترین اصول سئو در محتوانویسی می توان موارد زیر را نام برد:

  • انتخاب تیترهای هوشمندانه
  • انتخاب کلمه های کلیدی صحیح
  • توجه به اهمیت توضیحات متا و نوشتن آن
  • برقراری ارتباط با کاربر

 

انتخاب تیترهای هوشمندانه

در محتوانویسی مطابق با اصول و قواعد سئو پیش از هر کاری باید به طور هوشمندانه ای به انتخاب تیترهای مقاله خود بپردازید. بگذارید این طور بگوییم انتخاب موضوع و تیتر قدرتمند برای هر مطلب از مهم ترین اصول تولید محتوای سئو شده است.

توجه داشته باشید هرچه موضوعاتی که پیرامون آنها به محتوانویسی می پردازید به طور هوشمندانه تر و با دقت بیشتری انتخاب شوند؛ نتیجه آن جذب بیشتر کاربران به وب سایت خواهد بود.

به خصوص اگر در محتوانویسی سایت دست روی مطالبی بگذارید که سایر وب سایت ها کمتر به آنها پرداخته اند، بازخوردهای فوق العاده ای نصیبتان خواهد شد. مشروط به این که از پیاده سازی اصول سئو در محتوای خود غافل نشوید.

انتخاب کلمه های کلیدی صحیح

همانطور که برای خودتان نیز صدق می کند جستجوی هر کاربر در موضوع موردنظرش تنها با نوشتن دو الی سه کلمه کلیدی انجام می شود. در چنین شرایطی آن سایتی برنده رقابت خواهد شد که به درستی از کلمه های کلیدی هدف در متن خود استفاده کرده و از نوشتن توضیحات متا سایت نیز غافل نشده باشد.

با این تفاسیر در محتوانویسی بر اساس سئو حتماً باید کلمه های کلیدی صحیحی را بکار بگیرید. به این ترتیب وب سایت شما در زمانی کوتاه جایگاهی بالا در نتایج جستجوی گوگل کسب خواهد کرد. اینگونه قادر به رقابت با رقبای خود می شوید که در صدر نتایج جستجو قرار گرفته اند.

توجه به اهمیت توضیحات متا و نوشتن آن

توضیحات متا description در واقع نخستین متنی است که یک کاربر پس از جستجوی خود و در لیست نتایج گوگل مشاهده خواهد کرد. با بکار بردن این توضیحات فرصتی به کاربران داده می شود که ارزیابی مختصری از متن و محتوای موجود در هر سایت داشته باشند.

به این ترتیب آنها متوجه خواهند شد که آیا وب سایت مورد نظر برایشان مناسب است یا خیر. با این تفاسیر در محتوانویسی بر اساس اصول سئو حتماً اهمیت توضیحات متا را مورد توجه قرار داده و از نوشتن آنها غافل نشوید.

برقراری ارتباط با کاربر

برقراری ارتباط مناسب و عمیق با مخاطب را به جرئت می توان به عنوان یکی از مهم ترین اصول محتوانویسی سایت بر اساس قواعد سئو معرفی نمود. توجه داشته باشید حتی اگر کلیه اصول سئو را در محتوای خود رعایت کنید؛ مادامی که عملکرد صحیحی در برقراری ارتباط با مخاطبینتان نداشته باشید، نتایج چندان مساعدی نصیبتان نخواهد شد.

به این علت که موتور جستجوی گوگل در کنار اهمیتی که برای اصول سئو قائل است به میزان رضایت کاربران نیز اهمیت داده و رفتار آنها در وب سایت شما را مورد ارزیابی قرار می دهد.

چنانچه کاربران از سایت شما استفاده نکنند این پیام به گوگل ارسال می شود که وب سایت مورد نظر به لحاظ محتوا دارای ضعف می باشد.

همین امر به خودی خود کافی است تا کلیه زحماتی که در زمینه محتوانویسی و حتی بهینه سازی سایت کشیده اید به هدر برود.

 

از همین رو کارشناسان ما در سئوکار1 همواره بر درک صحیح مخاطبین هدف تاکید داشته اند. زیرا به واسطه چنین درک و شناختی از گفتار و علاقه مندی های این کاربران مطلع شده و دستتان باز است تا با نوشتار، صوت، تصویر و حتی ویدیو بهترین ارتباط ممکن را با او برقرار نمایید.

7 راهکار عالی برای محتوانویسی سایت

اگرچه محتوانویسی در سایت زمانی منجر به موفقیت و سودآوری خواهد شد که بر اساس اصول سئو و با بکارگیری صحیح ترین کلمه های کلیدی باشد؛ اما درک نیازهای مخاطب، علایق او و همین طور سبک نوشتاری مورد پسندش جزو موارد بسیار حائز اهمیت است.

در واقع با توجه به موارد نامبرده شده قادر به تولید محتواهایی بسیار جذاب و کاربر پسند خواهید شد. روی هم رفته 7 راهکار عالی برای محتوانویسی سایت به شرح زیر می باشد:

  • به خوبی نسبت به زبان، سن و طبقه اجتماعی جامعه هدف خود آگاه باشید.
  • اقدام به شناسایی نیازهای این مخاطبین نمایید تا قادر به کسب اطلاعات بیشتری درباره آنها شوید.
  • در شرح موضوع محتوا از روالی داستانی کمک بگیرید.
  • به منظور افزایش درک مخاطبینتان، موضوعات مختلف را به صورت یک تجربه شخصی مطرح کنید.
  • در حوزه های مختلف اقدام به کشف شوق و ذوق های مخاطبین نمایید.
  • اکیداً توصیه می کنیم خط قرمزها و چارچوب های کاربران وب سایت خود را شناسایی نموده و حتماً آنها را رعایت کنید.
  • از برقراری ارتباط احساسی با مخاطبین هدف خود غافل نشوید.

5 مهارت مورد نیاز برای محتوانویسان سایت

با توجه به توضیحات ارائه شده درباره محتوانویسی در سایت اگر به این عنوان شغلی علاقه مند هستید؛ لازم است یک سری مهارت ها را در خود بپرورانید. 5 مهارت اصلی مورد نیاز برای محتوانویسان سایت های اینترنتی به شرح زیر می باشد:

  • شناخت موتورهای جستجو
  • آشنایی با سئو
  • تسلط بر سیستم های مدیریت محتوا
  • آشنایی حداقلی با فتوشاپ
  • توانایی هدفمند نویسی

شناخت موتورهای جستجو

موتورهای جستجویی همچون گوگل جزو مهم ترین ابزاری هستند که محتوانویسان وب سایت های اینترنتی با آنها سر و کار دارند. اهمیت این موتورهای جستجو آنقدر زیاد است که آشنایی با آنها و درک صحیح از عملکردشان به عنوان مهارتی ضروری برای نویسندگان محتوا به حساب می آید.

به خصوص برای افرادی که از نظر مهارت های مرتبط با تولید محتوا دچار ضعف هستند، این مهارت را می توان کاملاً مفید و حتی نجات دهنده دانست. با همه اینها به عنوان یک کارشناس تولید محتوا به طور حتمی باید بتوانید به خوبی از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید.

آشنایی با قسمت های مختلف این موتور جستجو و همچنین شناخت کافی نسبت به الگوریتم هایش موضوعی دیگری است که یک محتوانویس حرفه ای باید آن را دارا باشد.

آشنایی با سئو

آشنایی با سئو یا همان بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو از دیگر مهارت هایی است که انتظار می رود یک کارشناس تولید محتوا آن را داشته باشد. به خصوص که این روزها اغلب مشتریان خدمات سئو به سفارش محتواهای نوشته شده بر اساس اصول و مبانی سئو می پردازند.

توجه داشته باشید با آگاهی از اصول سئو و پیاده سازی آن در محتوای خود رفته رفته در فرآیند محتوانویسی سایت به فردی حرفه ای و متخصص تبدیل خواهید شد. به تبع آن نیز رتبه سایت شما به طور چشمگیری افزایش می یابد.

بد نیست بدانید کارشناسان سئوکار1 تولید محتوا و بهینه سازی سایت های مختلف را با چنین رویکردی انجام می دهند. همین موضوع نیز کمک می کند تا سایت های مختلف به بهترین نحو ممکن مسیر رشد و پیشرفت را طی کنند.

تسلط بر سیستم های مدیریت محتوا

همانطور که گفته شد تسلط بر یکی از سیستم های مدیریت محتوا جزو مهارت های مورد انتظار از محتوانویسان سایت های اینترنتی به حساب می آید. اگرچه این سیستم ها بسیار متنوع و گوناگون می باشند اما مهم ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • وردپرس
  • جولا
  • دروپال

 

آشنایی حداقلی با فتوشاپ

آشنایی نسبی و حداقلی با نرم افزار فتوشاپ مهارت دیگری برای محتوانویسان محسوب می شود. در واقع آشنایی مقدماتی با فتوشاپ را می توان در زمره امتیازی مثبت برای نویسندگان محتوای سایت های اینترنتی به حساب آورد.

موارد کاربرد این نرم افزار متعدد بوده و تنها برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

  • ویرایش و ادیت تصاویر درج شده در مقالات
  • بهینه سازی تصاویر شاخص و…

توانایی هدفمند نویسی

به عنوان یک نویسنده محتوای سایت حتماً باید از توانایی هدفمند نویسی برخوردار باشید. بگذارید این طور بگوییم مهارت خوب نوشتن یکی از مهارت هایی است که یک محتوانویس باید بیشتر از هر مهارت دیگری آن را دارا باشد.

منظور از خوب و هدفمند نوشتن این است که ضمن برخورداری از دامنه لغات مناسب نحوه استفاده از علائم نگارشی را نیز به خوبی بدانید و مواردی از این قبیل.

سخن آخر

محتوانویسی برای سایت به عنوان یک شیوه بازاریابی محسوب شده که اگر به درستی انجام شود؛ نتیجه آن افزایش ترافیک ورودی به سایت و به تبع آن بیشتر شدن سودآوری و درآمد آن وب سایت خواهد بود.

در فرآیند محتوانویسی لازم است اصول خاصی را رعایت کنید یعنی مواردی همچون استفاده از تیترها و مقدمه های جذابی، ارائه مطالب مفید و جامع، نیازسنجی صحیح از مخاطبین هدف و… در این میان جا دارد تاکید ویژه ای بر محتوانویسی بر اساس قواعد سئو داشته باشیم.

به طوری که محتوای مورد نظر باید مطابق الگوریتم های موتور جستجو با بکارگیری کلمه های  کلیدی صحیح و متناسب با نیاز کاربران نوشته شود. در صورت نیاز به خدمات سئو و به خصوص محتوانویسی برای سایت می توانید با کارشناسان ما در مجموعه سئوکار1 ارتباط برقرار نمایید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *